Relació Família-Escola

La relació entre les famílies i els mestres és molt estreta pel fet de ser una escola petita i estar en un entorn rural.

 Aquesta relació es fa a través de:

  • Entrevistes inicials: amb direcció i amb tutors/es, a l’arribada de la família a l’escola. Possibilita el coneixement mutu, l’acord d’objectius i expectatives, i l’intercanvi d’informacions bàsiques per al bon funcionament de la seva incorporació al centre.
  • Reunió amb les famílies de nou curs: els objectius coincideixen amb els de les entrevistes inicials, però tenen un tractament grupal. Es realitzen per afavorir el seguiment del grup i poder tractar directament amb la família temes més concrets.
  • Participació a les aules: al llarg de l’escolaritat, s’ofereixen múltiples possibilitats de participació en activitats diverses a l’aula a totes les famílies: celebracions, informacions, centres d’interès, projectes, etc.
  • Participació en l’adaptació de la Llar d’infants: durant aquest període d’adaptació la família i l’escola fan un projecte per tal  que tant les famílies i alumnes s’integrin gradualment al centre.
  • Participació a les festes, sortides, celebracions...:

- Per Nadal: es fan representacions i també l’AMPA col·labora en el tió.

- Castanyada: les famílies de la Llar participen en aquesta celebració.

- Carnaval: es demana col·laboració a les famílies per fer la disfressa i la carrossa. 

- Festa de final de curs “Convivència”.

Participació de les famílies en diferents activitats curriculars com per exemple l’Activitat del Oficis.

- Jornada de portes obertes, de presentació de l’escola.

Per mitjà de la Plataforma educativa Clickedu ens comuniquem amb les nostres famílies i alumnes. Tot i així es fan reunions periòdiques amb les famílies  i sempre que es cregui necessari.

 

L’agenda és un altre mitjà de comunicació família-escola.




També et pot interessar...